Als je dan toch van plan bent na te denken, denk dan groots

+31 (0)6 36 50 23 59

Mensen in de actiestand zetten, zowel zakelijk als privé, dat is wat Marleen doet en kan. Tijdens haar studie econometrie in Tilburg bleken cijfers interessant maar miste zij de toepasbaarheid. Daarom switchte Marleen van studie en ging Technology management in Groningen studeren. Tijdens deze studie maakt zij kennis met haar talent voor ondernemen door deel te nemen in diverse besturen en commissies. Daarnaast werd haar interesse gewekt voor het versnellen en versimpelen van bedrijfsprocessen en werd zij pas echt enthousiast toen ze besefte dat juist IT haar eindeloze mogelijkheden biedt. Ze besluit een minor in IT te gaan doen, gevolgd door een IT master in Schotland waar ze cum laude afstudeert.

Na haar studie kan Marleen niet wachten om iets te gaan doen met wat zij nu weet en start zij met een traineeship bij Air France – KLM. Vanaf dag 1 start ze met leidinggeven en ze beseft dat ze ervan houdt dingen anders te doen. Ze zet zich in om de eindgebruiker voorop te zetten en begeleidt diverse verandertrajecten waarin het agile werken en het gebruik van UX-methoden wordt geïmplementeerd. Marleen richt zich daarbij vooral op wat het met de mensen doet.

Het valt haar op dat er vaak op onderbuikgevoel beslissingen worden genomen, besluitvorming traag verloopt en denkt “dat kan anders”. Marleen onderzoekt wat je kan doen voor een bedrijf als je op basis van data besluiten kunt nemen en ze maakt feitelijk inzichtelijk hoe succesvol haar eigen projecten zijn.

Ook in haar privéleven is Marleen vaak bezig met mensen anders te laten denken en in de actiestand te krijgen, zoals met nieuwe recepten koken en het organiseren van bootcamps. Naast bootcampen doet ze aan korfballen, hardlopen en fitness. Des te beter dat zij nu op de fiets naar kantoor in Breda kan in plaats van zittend in de trein. Bij al die actie hoort balans zoeken in yoga, knuffelen met haar 2 konijnen en het opvoeden van haar kersverse puppy. Dan komt ze helemaal tot rust.

Na vier jaar Air France – KLM besluit Marleen een volgende stap te maken, een kleiner bedrijf waar alles samen komt: gericht op persoonlijke ontwikkeling, het inzetten van data, ruimte voor verbeteringen en de mens die altijd voorop staat, kortom Blue-Mountain. Vooral de slagvaardigheid van het bedrijf valt haar op en dat is iets waar ze zich erg goed bij voelt als doener.