Als je moet sturen, kijk dan voor je, maar vergeet niet ook steeds in de spiegel te kijken

+31 (0)6 22 21 24 01

Tijdens zijn studie econometrie kreeg Erik affiniteit met data als bron van informatie. Maar data geeft zijn geheimen niet zomaar prijs, je moet data vaak eerst temmen!

Na zijn studie ging Erik aan de slag bij AEGON, waar hij zijn kennis kon inzetten op het gebied van levensverzekeringen en pensioenen. Hij hield zich o.a. bezig met modellen die de toekomst van groepen verzekerden zo precies mogelijk kunnen inschatten, om zo te bepalen wat de waarde is van het bedrijf. Maar uiteindelijk wilde hij op zoek naar een nieuwe uitdaging en afwisseling. Deze vond hij bij Blue-Mountain.

Blue-Mountain staat voor kwaliteit en het helpen van de klant met het betekenis geven aan data, twee punten die goed bij Erik passen. Het puzzelen, modelleren en visueel maken van data is voor hem een uitdaging waar hij warm voor loopt.

Erik wil zoveel mogelijk kennis maken met alle facetten van BI zodat hij zowel vanuit een strategisch als operationeel oogpunt de klant kan adviseren en echt helpt sturen. Wat Erik vooral prettig vindt bij Blue-Mountain is dat je de tijd krijgt om na te denken.

Eriks’ sterke kanten liggen vooral bij het analytisch en creatief denken. Hij streeft ernaar om in goed overleg tot een optimale oplossing te komen.

Naast de passie voor zijn vak heeft hij dit zeker ook voor zijn jonge gezin. In zijn vrije tijd trekt hij graag zijn sportkleren aan om te fietsen, tennissen of hard te lopen.