Elke seconde leer je bewust of onbewust iets bij

+31 6 25 38 00 43

Tijdens de laatste fase van de opleiding Information Management heeft Lars zijn passie voor data ontwikkeld. Het werd duidelijk dat bij het maken van complexe beslissingen deze feitelijk goed onderbouwd moeten zijn. Data is hier de bron voor en deze bron kan op elke denkbare manier gevoed worden.

Direct na zijn studie omarmde Lars dan ook het vakgebied Business Intelligence. Ook omdat dit vakgebied zich zo enorm aan het ontwikkelen is en de nieuwe technieken met de dag toenemen. Het kennistraject wat je als BI specialist kan doorlopen is ongekend in deze tijd. De kennismaking met BI is voor Lars begonnen op het gebied van datawarehousing en de ETL-stromen die hier mee gepaard gaan. Daarnaast heeft hij in de eerste jaren van zijn carrière veel mogen ontwikkelen aan de front-end (o.a. visualisaties en reporting).

De reden om bij Blue-Mountain te beginnen is omdat het voor Lars snel duidelijk was dat de visie die Blue-Mountain heeft in lijn ligt met zijn eigen visie op BI. Daarnaast is Blue-Mountain een bedrijf wat continu met innovatie bezig is en niet bang is om buiten de lijnen te kleuren en zo nieuwe ontwikkelingen een kans te geven. Dit is precies wat Lars zocht. Dit betekent namelijk dat niet alleen de grens van de persoonlijke ontwikkeling door de persoon zelf bepaald wordt en niet door het bedrijf opgelegd wordt, maar ook dat het bedrijf een potentie heeft om nog veel meer mooie dingen voor klanten te kunnen betekenen. “ Tijd en kennis gaan hand in hand. Elke seconde leer je bewust of onbewust iets bij. Diezelfde seconde komt niet nog eens langs. Elke seconde word je dus een completere versie van jezelf “, aldus Lars.

Lars zijn sterke punten zijn het analytisch denken en verbanden snel kunnen leggen. Daarnaast is Lars altijd de overweging aan het maken of het niet beter kan, ook als dit betekent dat er afgeweken moet gaan worden van de standaarden. Oplossingen die voor een paar weken of maanden meekunnen zijn mooi en zeker relevant, maar oplossingen die de klant de komende jaren daadwerkelijk verder kan brengen is waar hij het voor doet.