We maken complexe data simpel. Daar plukken onze klanten de vruchten van
Michael Kocak werkt al negen jaar bij Blue-Mountain en heeft zich gespecialiseerd in het verbeteren van dataverwerking en rapportages. Hij legt een eenvoudige manier uit wat Blue-Mountain doet en hoe zijn werk organisaties helpt om beter te presteren.

Wat doen wij bij Blue-Mountain?
Michael werkt dagelijks met zijn team aan het verbeteren van de producten. “In mijn rol zorg ik ervoor dat onze oplossingen goed werken voor onze klanten. Dat betekent dat we data, zoals verkoopcijfers of klantgegevens, uit verschillende systemen halen en begrijpelijk maken. We willen ervoor zorgen dat onze klanten altijd de nieuwste en beste inzichten krijgen. Als verantwoordelijke voor productontwikkeling binnen Blue-Mountain is het mijn taak om de techniek achter deze processen te begeleiden en te verbeteren.”
Van toen naar nu
Toen Michael negen jaar geleden begon, was Blue-Mountain nog een klein bedrijf. “We maakten vooral maatwerkoplossingen met behulp van de software van Qlik. Daarmee konden we gegevens omzetten in grafieken en rapporten. Nu gebruiken we, naast de software van Qlik, steeds vaker Microsoft-tools zoals Power BI en Fabric, waarmee we nog beter in staat zijn om een standaard dataplatform in te richten. Onze dashboards helpen bedrijven om hun cijfers duidelijk op een rijtje te zetten, zodat ze snel zien wat er goed gaat en waar ze moeten bijsturen.”
Wat is de kracht van Blue-Mountain?
Volgens Michael ligt de kracht van Blue-Mountain in de combinatie van mens en techniek. “Bedrijven hebben vaak veel losse informatie, verspreid over verschillende systemen. Wij halen die data bij elkaar en zorgen dat het een overzichtelijk geheel wordt, zodat klanten betere beslissingen kunnen nemen. Maar daar stoppen we niet. Naast het leveren van de techniek zorgen onze strategisch consultants ervoor dat onze oplossingen ook echt waarde gaan leveren binnen een organisatie”
Daarnaast levert Blue-Mountain zowel standaardoplossingen als oplossingen die precies passen bij de klant. Blue-Mountain heeft een standaard dataplatform met standaard dashboards ontwikkeld, maar biedt de mogelijkheid om de oplossing volledig af te stemmen op de specifieke behoeften van elke klant. “Soms zijn standaardrapporten de beste optie, maar wanneer een organisatie een hele specifieke of afwijkende informatiebehoefte heeft dan is de vraag voor ons altijd leidend”. Wij zorgen ervoor dat onze klanten precies die rapporten krijgen waar ze iets mee kunnen.”
“We halen data uit verschillende systemen en zetten die om in duidelijke dashboards , zodat onze klanten betere beslissingen kunnen nemen.”
Nieuwe markten
Sinds de overname door Aareon Nederland is Blue-Mountain zich - naast de sociale woningmarkt, scholen en de zorgsector - ook gaan richten op commerciële vastgoedbedrijven. “We hebben nu een standaard BI-oplossing voor de commerciële vastgoedmarkt en zijn bezig met de eerste klanten.”
Data inzichtelijk maken voor slimmer werken
Michael en zijn team helpen bedrijven door data overzichtelijk te maken, zodat ze slimmer kunnen werken. “Het combineren en visualiseren van data is wat wij doen, en het zorgt ervoor dat bedrijven altijd weten waar ze staan en wat ze moeten doen.” Bij Blue-Mountain maken ze complexe data simpel en daar plukken onze klanten elke dag de vruchten van.