Accountmanager new business

Image (7)

Standplaats: Breda of Groningen

Dienstverband: 32-40 uur

Opleidingsniveau: WO

Minimale werkervaring: 3 jaar

Over Blue-Mountain

Blue-Mountain bestaat uit een diversiteit aan professionals, met ieder eigen talenten en allen een grote liefde voor data. Wij zijn gespecialiseerd in het werkend krijgen van business intelligence binnen organisaties. Wij geven betekenis aan data en maken het mogelijk dat mensen én organisaties in beweging komen. Dit doen wij door af te stemmen op het organisatieproces van de klant, we geven advies over wat we zien in relatie tot business intelligence, geven data gerelateerde trainingen en ondersteunen bij het ontwikkelen van de technische BI omgeving. Op het gebied van business intelligence voelen we ons thuis van advies tot implementatie en van ontwerp tot bouw van dashboards en de technische omgeving.

Wat wij van je vragen

Vanwege de grote hoeveelheid kansen die wij zien zijn wij op zoek naar een accountmanager new business. Om van deze rol bij Blue-Mountain een succes te maken heb je WO werk- en denkniveau. Verder heb je minimaal 3 jaar  ervaring met het succesvol verwerven van nieuwe klanten en het aanboren van nieuwe markten. Uiteraard klopt je hart voor data en loop je warm om organisaties datagedreven te maken.

Je beheerst het sales proces van A tot Z en bent in staat om vanuit een adviserende rol leads mee te nemen in de visie van Blue-Mountain en zo te komen tot een duurzame samenwerking. Ook het genereren van nieuwe leads, in zowel bestaande als nieuwe markten, behoort tot je takenpakket. Je bent in staat om zelfstandig RFP's en RFI's in te vullen, aanbiedingen op te stellen en deze uiteindelijk te formaliseren in een overeenkomst.  Ook het ondersteunen van de project managers bij het opstellen van dergelijke documenten behoort tot je takenpakket. Uiteraard houdt je dit allemaal goed bij in ons CRM systeem en zorg je voor een goede administratie.

Dit alles doe je uiteraard niet alleen. Je legt verantwoording af aan de Manager Business Development & Technology en stelt samen de sales plannen op. Daarnaast lever je, op basis van wat je de markt hoort en voelt, input voor het marketingplan en de verschillende marketing activiteiten. 

Je staat zelfbewust in het leven, je draagt helder uit wie je bent en waar je in gelooft. Met je persoonlijke kwaliteiten ben je in staat om middels een gedegen advies organisaties te overtuigen.

Jij;

  • bent in staat om succesvol nieuwe leads te verwerven en deze om te zetten naar een klant;
  • hebt ervaring met het uitwerken van complexe RFI's en RFP's en bent in staat om de klantvraag te vertalen naar een gerichte aanbieding;
  • werkt nauwkeurig en houdt de voortgang van het salesproces bij in het CRM systeem;
  • ondersteunt de manager bij het verder brengen van sales & marketing binnen Blue-Mountain;
  • bent communicatief sterk en schakelt moeiteloos met alle lagen van een organisatie;
  • hebt gevoel voor marketing;
  • hebt het data-hart op de juiste plaats;
  • bent zichtbaar, aanwezig en in charge;
  • hebt bij voorkeur ervaring met sales binnen een non-profit sector;
  • houdt van dynamiek en bent stressbestendig.

Locatie

Je standplaats wordt Groningen of Breda, maar we werken in heel Nederland. Daarnaast is er ruimte om vanuit huis te werken. Met inachtneming van de Corona maatregelen zitten we op de vrijdagen bij elkaar voor overleg. Mochten de maatregelen daar om vragen, dan zullen we vooral online samenkomen.

Wat we bieden

  • Een unieke cultuur met fijne collega’s, veel uitdaging , verantwoordelijkheid en vrijheid;
  • Persoonlijk opleidingsbudget;
  • Persoonlijk talenten-ontwikkelcyclus;
  • Iedere 4 jaar een sabbatical van 4 weken;
  • Een incentiveprogramma waarin iedereen deelt in behaalde resultaten;
  • Een donatie aan een goed doel naar keuze zodra je begint bij Blue-Mountain.

Het team en wat we belangrijk vinden

Je werkt samen met collega's die het beste in elkaar naar boven willen halen. Er is, naast je klantverantwoordelijkheid, de mogelijkheid én uitnodiging om actief bij te dragen aan de verdere professionalisering van onze organisatie. Je krijgt ruimte en budget om je zowel vakinhoudelijk als persoonlijk te blijven ontwikkelen. Wij vinden het belangrijk dat je geniet van je rol, je bijdrage aan de projecten en dat je actief inspireert en geïnspireerd wordt.

Voel je je aangetrokken tot de rol en onze organisatie en wil je eens verder praten? Vul dan onderstaande formulier in om direct te solliciteren.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Solliciteren

De procedure

  1. Kennismakingsgesprek Een eerste gesprek om nader kennis te maken en te bepalen of we bij elkaar passen.
  2. Afrondend gesprek Ten slotte gaan we in detail in gesprek over de arbeidsvoorwaarden.
Meer weten? Neem contact op met Jasper Simmer Jasper Simmer

Wij gebruiken cookies.